Ne Çeviriyor? Sabri Gürses (Utku ÖZMAKAS)

Kısa bir süre önce İnsancıklar (Can Yayınları) ve Yeraltından Notlar’ı da (Notos Yayınevi) çevirerek Dostoyevski’nin ilk dönemine ait eserleri genel olarak tamamladım. Artık onu çok daha iyi tanıyorum. Hoş bir huzur içindeyim. Bu huzur duygusuyla iki dilli bir kitap çeviriyorum: Vasili Grossman’ın savaş yazılarını tarihçi Antony Beevor şerhler düşerek derlemiş, Grossman’ın diğer eserlerini yayımlayan Can Yayınları için yapıyorum bu kitabı. Altı çizilecek bir sürü satır var Grossman’da, bazen Türkiye’nin yaşamaması gerekenleri anlatıyormuş gibi geliyor, sık sık tanıdıklarımla paylaşıyorum. Bulgakov’un Stanislavski tiyatrosunu anlattığı romanı yayıma hazırlanıyor, Everest Yayınları için ayrıca İlya Boyaşov adlı yeni bir yazarı çeviriyorum, bir kedinin Balkan seyahatini anlatıyor. Bir de Ocak ayında, Dedalus Yayınevi tarafından Maceraperest Turan Sözlüğü adlı deneysel, çizgiroman formatındaki romanım yayımlanıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder