Evrensel Kültür’ün Mart sayısı muhalefet sözcükleri ve sloganları için vazgeçilmez mekân ve ezilenlerin kamusal alanda talep ettiği hakkın simgesi olan duvara ve duvarları konuşturanlara yer veriyor. Aydın Çubukçu Afişe Çıkmak kitabı ve sergisinden yola çıkarak afiş geleneğiyle ilgili bir yazı yazdı: Yazının Ötesinde Sözün İçinde. 70’li yıllarda kurulan Görsel Sanatlar Derneğinde örgütlenmiş sanatçıların yaptığı işlerle ilgili SALT-Beyoğlu’daki sergiyi ise Ulaş Başar Gezgin kaleme aldı: Duvar resminden Korkuyorlar. Bu arada çağdaş bir afiş ustası Fahrettin Engin Erdoğan da Viyana’da açtığı afiş sergisi ile dergide; Onur Öztürk ile Dilek Yalçın’a konuştu. Ankara’nın Avareleri Başkentin duvarlarını nasıl konuşturduğunu merak edenler ise Birkan Bulut’un söyleşisini okuyabilir…
Savaşın ve barış mücadelesinin sinemada nasıl yer aldığı değişik yazılarla işleniyor bu sayıda. Güzin Tekeşsavaş kadınlarını yazarken Seçil Toprak da savaşa çocukların gözüyle bakan yönetmenlerin filmlerini ele alıyor. M. Utku Şentürk’ün yazısı ise İran Sinemasında Kadınlık Halleri’ne bir göz atıyor.
Bu yılki Bienal’in konsepti “Anne Ben Barbar mıyım” sloganıyla belirlendi ve kamusal alandaki dönüşüme odaklandı. Bienal söylemini deşifre etmeye çalışan, bienal aracılığıyla kentsel dönüşümü meşrulaştırıldığını ve bunun için sanatın ve sanatçının kullanıldığını söyleyen Feyyaz Yaman, Niyazi Selçuk, Özcan Yaman ile yapılan bir forum da yer alıyor bu sayıda.
Kemal İnal’ın Popüler Kültür Dünyası’ndan Eleştirel Portreler bölümündeki yazısı Bir Carpe Diem Entelektüeli başlığını taşıyor ve Hürriyet’in ünlü yüzü Ertuğrul Özkök fenomenini tartışıyor.
Koray Karaermiş’in bu sayıdaki yazısı da modernliği sorguluyor. İstanbul Modern’deki sergiyi Evrensel Kültür okurları için gezdi ve izlenimlerini kaleme aldı.
Sınıf Çalışmaları Üzerine bu ayki not Murat Özveri’nin Türkiye’de Toplu İş Sözleşmesi Yetki Sistemi ve Sendikasızlaştırma adlı kitabına Onur Bakır tarafından düşüldü…
0 yorum:
Yorum Gönder